Siirry pääsisältöön

Harmonikansoittaja ja perinneaktiivi Eero A. Hautala, Dir. Mus. - Accordionist and Local Tradition Specialist Mr. Eero A. Hautala, Dir.Mus.



Järviseutulainen muusikko, säveltävä haitaristi, Eero A. Hautala (1923-1995), syntyisin  Evijärveltä, Pohjanmaan Järviseudulta, on tässä kuvattuna 1980-luvun alussa. Hän oli merkittävä musiikki- ja kansanlääkintäperinteen tuntija ja  tutkijalle opas monelle kiinnostavalle ovelle. Hän johdatti minut mm. Aleksi Kultalahti vanhemman luokse Evijärvelle. Tapasin Eeron lukuisia kertoja vuosien 1981 - 1993 välillä ja nautin hänen seurastaan ja nauhoitin hänen kertomuksiaan ja soittoaan sekä lauluaan.  Hän oli myös merkittävä romaniperinteen tuntija. (Kuva : AH:n Eero A. Hautala-aineisto). - Piirros: kts. linkki alla.

Photo from the musician, composing accordionist, Mr. Eero A. Hautala (1923-1995), born in Evijärvi, Lake District in Ostrobothnia, Finland. He was an important specialist in local music and ethno-medicine tradition and for the researcher a quide to  interesting doors. He presented Mr. Aleksi Kultalahti the older to me. I met Eero and enjoyed his company many times during the years 1981-1993 and recorded his stories, his playing and his singing. He was well acquainted with the gypsy traditions in Finland too. (Photo : AH's Eero A. Hautala collection).

My fresh drawing about Eero : 

Linkki / Link

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jäsenkorjaaja Oskari Polvikoski, Kannus, Polvikosken kylä - Bonesetter Mr. Oskari Polvikoski, Kannus, Polvikoski Village

Drawing and Copyright AH Oskari Polvikoski Kannuksen Polvikosken kylästä oli taitava ja tunnettu itseoppinut jäsenkorjaaja viime vuosisadalla. Hänen poikansa Elo Polvikoski jatkoi hänen työtään samassa kylässä aina 1990-luvulle.  Mr. Oskari Polvikoski who lived in Kannus, Polvikoski Village, was a skilled and famous indigenous 20 th century bonesetter. His son Elo Polvikoski continued his working in the same place until the 1990's.

"Medial prehension", a new pen method - Mediaali-ote, uusi kynämetodi

Look at this video too :  http://ethnosciences.blogspot.fi/2016/01/medial-prehension-to-hold-pen-or-pencil.html * * * Antti Hernesniemi, Dr Med Sci   "Medial prehension",   a new method   of holding a pen during writing and drawing (*) Young pupils have, for innumerable generations, learned the conventional prehension of   holding a pen in writing and drawing. This grasp is referred to here as "radial prehension"   (R-prehension; presented as seen radially in a drawing, Fig. 1-1). In R-prehension, the writer/drawer holds the shaft of   the pen, supporting it on the area between the first and   second fingers   -   the first interosseus muscle area - and the head of the pen between the   palmar surfaces of the first finger (thumb), the second (index) finger and the radial side of   the third finger. In this article, a new method known as "medial prehension" (M-prehension)   is presented (seen radially in a ...

Jäsenkorjaaja Elo Polvikoski, Kannus, Polvikosken kylä - Bonesetter Mr. Elo Polvikoski, Kannus, Polvikoski Village

Jäsenkorjaaja Elo Polvikoski tutkii ja hoitaa vatsallaan makaavaa potilasta tämän selästä. - Bonesetter Mr. Elo Polvikoski examines and gives treatment to a patient's lower back. The man is lying prone on a treatment bed. Drawing and Copyright A. Hernesniemi (1995).