Siirry pääsisältöön

Ordförandets tal - Puheenjohtajan puhe



Hejsan..
..Öö.. Då vi nu, då vi nu har samlats här.. ville jag påpeka att det är inte så lätt .. det är inte så lätt.. att kalla en och annan till ett möte..
Det är svårare än vad man tror.. Några påstår att det är lätt .. att det är lätt.. till och med enkelt .. att samlas ihop..
Enskilda figurer sprider till och med rykten.. att det skulle vara onödigt .. att det skulle vara onödigt.. att komma till det här mötet.. Jag vill framföra min protest mot sådan information..
.. Nu då det är en vacker dag där ute .. också .. också här inne..
Senaste gång var det många .. många som trodde att vi inte skulle kunna .. inte skulle kunna .. ordna ett nytt möte .. ett nytt möte .. på nytt.. på nytt
Men häromdagen .. öhö.. kunde jag konstatera att det fanns många .. många namn i min .. på min lista.. Så att .. alltså
Jag kan se det finns nya ansikten här .. och det finns också många .. många gamla .. många gamla.. och bekanta profiler .. också .. här .. också här
Såsom jag sade .. då vi nu har samlats här.. ville jag blunda .. jag ville påpeka.. att det är inte alls lätt .. att det är inte alls lätt .. att kalla .. att kalla .. också .. ofta .. en en och en annan till ett möte som det här
Det är faktiskt inte så lätt att hålla ett tal .. jag menar att det är inte så lätt att planera skriva och skicka brev till alla som är medlemmar  
Jag önskar er riktigt mycket välkomna .. jag önskar er välkomna .. välkommen till det här mötet .. till det här mötet


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Update Dec. 2013 : More about "medial prehension" - "Mediaali-ote" ja kynä

My pioneer approach in the article/poster you have read here, was not any experimental one. To shed light on this area, I wanted to interview some voluntary persons which contacted me and which had been using "medial prehension" - as I call it. This area is TOTALLY uninvestigated. Therefore I wanted to get some " first glance view", some clarity on this interesting situation in the pedagogical field. 
Finnish school teachers have not been interested about the ways we learn to use our most important instrument, pen or pencil. Not even teachers of drawing and painting at academies.
This item - how we use the pen - is of uttermost importance.  With this grasp, this grip we decide how our brain, our thinking, our creativity develops.
Best regards,
Dr. Antti S Hernesniemi Turku Finland



The author has used "medial prehension" drawing and writing method since 1995 when he found it - not as the first inventor, as he  soon could notice. He has earlier presented the grip …